Kontejner je zatvoreni sistem s svojom vlastitom mikroklimom. Razlikuje se od standardnog skladišta po većim oscilacijama temperature. Nije nemoguće da prilikom jednog putovanja kontejner bude izložen temperaturnim oscilacijama od smrzavanja pa sve do temperatura preko 50° Celzijevih stupnjeva. Glavna činjenica je da topli zrak zadržava više vlage nego hladni zrak. To znači da ako se topli zrak hladi povećava se stupanj vlažnosti. Ako se ohladi dovoljno topli zrak, nastaje vlaga u obliku kiše te kondenzira. To je upravo isti fenomen koji uzrokuje rosu na travi ili maglu u hladnim danima.

Relativna vlažnost (Rv) je postotna mjera koliko vlage sadrži zrak, u usporedbi s maksimalnom količinom vlage zadržavanja zraka pri određenoj temperaturi. To znači da potpuno suhi zrak ima Rv 0%. Rv ne smije nikad biti više od 100%, ili počinje kišiti i kondenzirati. Sve dok je Rv manja od 50% mali je rizik od oštećenja na teretu koji se prevozi.

Vlažnost se mijenja ovisno o temperaturi zraka.

Unutar kontejnera česta brza promjena temperature od 5° do 10° Celzijevih počinje uzrokovati probleme za teret koji se prevozi. Voda će se kondenzirati na najhladnijoj površini koja je najčešće strop ili zidovi kontejnera. Od tamo se može lako spustiti na teret i prouzročiti štetu poznatu kao kontejnerska kiša. U drugim slučajevima vlažnost se kondenzira na teretu, recimo na unutrašnjosti palete poznato kao teretni znoj, koji prouzrokuje još više štete.

Čak i bez ikakve kondenzacija, visoka vlažnost tijekom vremena je dovoljna da uzrokuje oštećenja. Mnogi metali će korodirati ili izgubiti boju na relativno skromnoj razini vlage od 60% do 70%. Kod viših razina vlažnosti tj. više od 80%, pojavljuje se plijesan, naljepnice se ljušte a kartonske kutije omekšaju.

Važno je za shvatiti da se vlažnost zraka mijenja samo kao rezultat promjene temperature. Kada se zrak hladi on postaje vlažniji, iako sadržaj vlage u zraku ostaje isti.

Vlažnost u kontejneru će rasti i padati kroz putovanje kao rezultat promjena temperature. Ako se temperatura mijenja rapidno brzo, postoji rizik od vlage iako je kontejner poprilično suh.

Unutar kontejnera, vlaga isparava u zrak tijekom perioda kada je kontejner topliji. Vrući zrak može zadržavati puno vlage. Topli vlažni zrak izvana isto može ući kroz kontejnerske otvore. Kada se kontejner ohladi, takav zrak postaje još vlažniji. Tada se povećava i rizik od oštećenja.

Dokumenti
Galerija slika